The jurisdiction structure of the future: a systemic and holistic approach
Abstract
The present and future challenges of the jurisdictional function are also those of the organizations that integrate the justice system and of society as a whole. A jurisdictional response or the response of these organizations alone will be insufficient. A systemic and holistic vision is needed for any policy or management. The education system, the economy and new technologies are three segments clearly committed, but in a transformative way: their communion allows outlining a jurisdictional structure with a different systemic insertion.
Downloads
Metrics
Métricas alternativas
References
Caparroso, J. (2021, 17 de marzo). Criptoartista colombiana vendió todas sus obras de estreno como NFT en menos de 24 horas. Forbes Colombia. https://forbes.co/2021/03/17/tecnologia/criptoartista-colombiana-vendio-todas-sus-obras-de-estreno-como-nft-en-menos-de-24-horas/
Carr, N. (2016). Superficiales. ¿Qué está haciendo internet con nuestras mentes? Taurus. Congreso de la República (2004). Ley n.° 28237. Código Procesal Constitucional. Lima: 31 de mayo de 2004. https://diariooficial.elperuano.pe/pdf/0002/5-codigo-procesal-constitucional-ley-n-28237-1.pdf
Consejo Nacional de Política Criminal (2017). Adolescentes infractores en el Perú. Boletín VI-2017. https://www.oijj.org/sites/default/files/documentos/boletin_n6_adolescentes_infractores_2017.pdf
Defensoría del Pueblo (2019). Nota de prensa n.° 175/OCII/DP/
Defensoría del Pueblo. 2019. Defensoría del Pueblo advierte preocupante aumento del trabajo en adolescentes. https://www.defensoria.gob.pe/wp-content/uploads/2019/06/NP-175-19.pdf
Jiménez Vivas, J. E. (2020). Elementos de la jurisdicción del futuro: una experiencia web, una propuesta y una visión. Revista Oficial del Poder Judicial, 12(14), 171-207. DOI: https://doi.org/10.35292/ropj.v12i14.298
Ministerio de Educación (2020). 2016-2019. Deserción escolar. En Estadística de la Calidad Educativa (ESCALE). http://escale.minedu.gob.pe/ueetendencias2016
Ministerio de Educación (2017). Currículo Nacional de la Educación Básica. http://www.minedu.gob.pe/curriculo/pdf/curriculo-nacional-de-la-educacion-basica.pdf
Mosches, M. y Volfzon, G. (2015). Escuela y conectividad. Bonum.
Palomino, S. (2019). Una breve introducción a la tecnologíablockchain y sus repercusiones en el derecho registral. Revista del Foro, (106), 281-299.
Pancorbo, L. (1993, 26 de septiembre). Yap, el dólar de piedra. [Documental]. Radiotelevisión Española. https://www.rtve.es/alacarta/videos/otros-pueblos/otros-pueblos-yap-dolar-piedra/1978887/
Pinedo Aubián, M. (2017). La conciliación extrajudicial. Gaceta Jurídica.
PQS (2015, 3 de agosto). El 50 % de los jóvenes de hasta 25 años tienen deudas con sus tarjetas de crédito. PQS. https://pqs.pe/actualidad/economia/el-50-de-los-jovenes-de-hasta-25-anos-tienen-deudas-con-sus-tarjetas-de-credito/
Stiglitz, J. y Rosengard, J. (2016). La economía del sector público (4.a ed., trad. María Esther Rabasco). Antoni Bosch editor.
Susskind, R. (2020). Tribunales online y la justicia del futuro (trad. GEA Textos). La Ley.
Copyright (c) 2021 Javier Eduardo Jiménez Vivas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The authors retain their copyrights and register under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which allows the use of the published material (adapt - remix, transform and build - and share - copy and redistribute - the material in any medium or format).
1. The journal allows authors to retain their copyrights of submitted articles without any restrictions.
2. Authors retain the right to share, distribute, copy, perform and publicly communicate the article published in Revista Oficial del Poder Judicial (e.g., place it in an institutional repository).
3. Authors retain the right to make a subsequent publication of their work, to use the article or any part of it (for example: a compilation of their work, notes for conferences, thesis, or for a book), as long as they indicate the source of publication (authors of the work, journal, volume, number and date).